Tuesday, November 4, 2014

Administrative Reform

 ICT Enabled Social Marketing 

                    This is the post containing details about a department or its progam/project of Government of Uttar Pradesh. We need to Read it And  Share it. The question is why to do so?
   
Answer:
1. Reading enrich our knowledge. Knowledge is power. Hence, this reading is empowering us to make us strong.
2. Avail the benefits/ fruits of the department and its program/project By knowing the Detail and Procedure.of the progam/project.
3. Share this post as social activity. This your sharing benefits in acquiring the fruits of Point above One And Two our friends.
             
                            Official Site of UP Government : http://up.gov.in/
              
               81 Departments Site: http://up.gov.in/allsites.aspx
                          
                               प्रशासनिक सुधार विभाग का मुख्य कार्य एवं दायित्व
  • उत्‍तर प्रदेश राज्‍य सूचना आयोग,  लखनऊ का अधिष्ठान तथा बजट संबंधी समस्त कार्य।
  • प्रशासनिक सुधार निदेशालय, उ०प्र०, लखनऊ का अधिष्ठान तथा बजट संबंधी समस्त कार्य।
  • राजकीय कार्यालय निरीक्षणालय, उ०प्र०, इलाहाबाद का अधिष्ठान तथा बजट संबंधी समस्त कार्य।
  • प्रशासनिक सुधार सचिव शाखा का अधिष्ठान एवं एतद् सम्बन्धी अन्य समस्त कार्य।
  • विधान सभा/ विधान परिषद/ लोक सभा/ राज्य सभा से संबंधित प्रश्नों एवं सूचनाओं के सम्बन्ध में समस्त कार्य।
  • सूचना का अधिकार से संबंधित समस्त कार्य।
  • भारत सरकार द्वारा प्रशासनिक सुधारों के सम्बन्ध में आयोजित विभिन्न बैठकों से संबधित समस्त कार्य।
  • लोक शिकायतों के त्वरित निवारण हेतु समय-समय पर शासनादेश/दिशा निर्देश जारी करना।
                    Site of Department number Two :   http://adminreform.up.nic.in/
Date: 05/11/2014